خیلی متوجه نیستیم،اما باید بدانیم زمینی که ما انسان ها روی آن ایستاده‌ایم با سرعتی برابر ۱۶۷۰ کیلومتر بر ساعت درحال چرخیدن است، اما در صورت توقف چرخش حرکت زمین چه بر سر آن می آید؟

اگر زمین نچرخد، میدان مغناطیسی زمین از بین رفته و انسانها با مقادیری مرگبار از تابش های یونیزه مواجه خواهند شد.

tmp_1403015995779_wps_6_Earth_s_magnetic_field_an609549216

زمین شناسان با اشاره به این سرعت بالا اما ناپیدای چرخش زمین، به بررسی مشکلات زیان بار و کشنده ی ناشی از نچرخیدن زمین ،پرداخته اند. طبق قوانین فیزیکی اگر زمین ناگهان از چرخش باز ایستد، اتمسفر به چرخش خود در مناطق استوایی با سرعت چرخش زمین ادامه خواهد‌داد. به این ترتیب بیشتر انسان‌های زمین دچار مرگی هولناک خواهند شد، زیرا همه‌چیز، حتی اجسامی که در هوا شناورند،‌با سرعتی برابر هزار و ۶۷۰ کیلومتر بر ساعت در مسیری قوس وار و بالستیک پرتاب خواهند شد.

در این موقعیت همه‌چیز به‌سمت شرق پرتاب شده و بدن انسان به گلوله‌ای مشابه گلوله کالیبر ۹ تبدیل خواهد‌شد. افرادی که بتوانند به شکلی از این مهلکه جان به‌در ببرند،‌باید با باد‌هایی بسیار سهمگین مقابله کنند که همه‌چیز را در مسیر خود نابود می‌کنند. این باد‌ها شدتی برابر با باد ناشی از انفجار بمب اتمی برخوردارند و توفانی جهانی با ابعادی غیرقابل پیش‌بینی ایجاد خواهند‌کرد . از عواقب این بادها، آتش‌سوزی‌های عظیم و زمین‌ لغزش های وسیع خواهد‌ بود.

tmp_14-6-18-1140151403015983387_wps_3_19_Jun_2011_Nebraska_USA_-152703263

توقف چرخش زمین باعث شکل گیری توفان های جهانی با بزرگی بی‌سابقه خواهد شد.

همچنین میدان مغناطیسی زمین از بین رفته و ساکنان زمین در معرض انبوهی از پرتوهای یونیزه شده قرار خواهند گرفت.

توقف چرخش باعث خواهد شد سیاره زمین به‌یک کره کامل تبدیل شود و همین پدیده ساده، باعث تغییر سطح اقیانوس‌ها شده و بخش بزرگتری از زمین را آب فرا خواهد‌گرفت و سیل بسیاری از شهر‌های زمین را نابود خواهد‌کرد.

tmp_30.9-150x150-741685349

از دیگر عوارض توقف چرخش سیاره این است که نیمی از سال روز و نیمی از سال شب خواهد بود. تغییر سالانه در موقعیت خورشید در شرایط سکون زمین تنها براساس حرکات فصلی خورشید مطابق با مدار زمین و چرخش محوری آن خواهد بود. با حرکت روی خط ثابت عرض جغرافیایی زمین، دیده می‌شود که ارتفاع خورشید در آسمان افزوده و یا کاسته خواهد‌شد، همانطور که اکنون در مقیاس روزانه این تغییر ارتفاع دیده می‌شود.

به گفته ی ناسا، چنین رویدادی اگرچه بسیار هولناک است، اما شانس بروز آن تا چند میلیارد سال آینده عملا صفر است!پس نفس راحت کشیده و کوشش کنید زمین را با تمام ناملایمات زندگی دوست داشته باشید.
*برگرفته از سایت بیگ بانگ*