با شروع ماه محرم تمامی افراد سعی و تلاش می کنند تا به بهترین نحو اردات خود را به مولای خویش نشان دهند و این یکی از رموز ناشناخته محرم و سوگواری اقا ابا عبدالله الحسین است .
رعایت نکات زیر در اجرای مراسم بخصوص نذورات می تواند ضامن سلامتی ما و طول عمر بیشتر جهت خدمت به سرور و سالار شهیدان باشد.
۱- افرادی که در سرو غذا دخالت دارند حتما” از دستکش یک بار مصرف استفاده کنند .
۲ – سبزی های مورد استفاده با نهایت دقت شسته و ضد عفونی شوند .
۳ – از ریختن غذاهای داغ ، بخصوص چای ، شیر ، فرنی و…. در ظروف یک بار مصرف پلاستیک جدا” خودداری کنیدچون این امر باعث فعل و انفعالات شیمیایی می شود و خدای ناکرده در بروز سرطان بسیار موثر است .
۴ – بجای استفاده از ظروف یک بار مصرف از ظروف گیاهی و یا سلولزی استفاده کنید .
۵ – ذبح و قربانی کردن گوسفند و گاوو … را حتما” در مکان بهداشتی و با رعایت موازین بهداشتی انجام دهید تا از انتقال میکروب های بسیار خطرناک لاشه ی گوشت در امان بمانید .
۶ – بعضی افراد قصد ضبط صدای خواننده نوحه را دارند و برای این منظور ضبط صوت یا موبایل خود را مستقیما” در مقابل بلندگو قرار می دهند . این امر بسیار خطرناک است زیرا باعث کاهش شدید شنوایی و یا حتی کری دائمی می گردد .
۷ – از راه رفتن روی سفره های غذا جدا” خودداری کنید زیرا باعث الودگی غذا ها می شود .
۸ – حتی المقدور بجای نوشابه از دوغ استفاده کنید . در صورت استفاده از نوشابه از نوع رژیمی ( بدون قند ) ان استفاده کنید .
۹ – بجای استفاده از ساندویچ کالباس ، از ساندویچ مرغ و یا پنیر و سبزی استفاده شود زیرا کالباس جزء موادی است که باعث بروز سرطان دستگاه گوارش می شود .
۱۰ – در حمل علم ها، نهایت دقت به عمل اید تا از برخورد انها با سیم های برق و احتمال برق گرفتگی خودداری شود و نیز دقت شود تا سقوط انها باعث اسیب به عزیزان نگردد . هر چند خود این امر ( حمل و بلند کردن علم ) مستلزم امادگی جسمانی قبلی و توان مضاعف است که متاسفانه ۹۰ در صد افراد از ان بدور هستند و بر اثر جوگیر شدن این کار را انجام می دهند و لطمات جبران ناپذیری به خود وارد می کنند .
۱۱ – در هر هیات ، وجودجعبه کمک های اولبه ضروری است . در ضمن هنگام کمک به فرد مصدوم ، اجازه دهید افرادی که تخصص بیشتری دارند در این امر دخیل شوند و به سرعت از طریق تلفن ۱۱۵ اطلاع رسانی کنید .
به امید قبولی طاعات و نذورات شما به درگاه اقا ابا عبدالله الحسین .