پیدایش حیات چگونه بوده است؟

سرنوشت انسان در پهنه ی  بی انتهای هستی چیست؟

آیا حیات در دیگر سیارات هم وجود دارد؟

سیاه چاله چیست؟

ماده ی تاریک چیست و چرا ماده ی تاریک نام گرفته است؟

فرضیه های چند گانه ی پیدایش جهان ،کدام ها هستند؟

تناقضات علمی کدامند؟

برنامه های جدید سفر به فضا و اکتشافات فضایی کدامند؟

 

اگر دوست دارید  پاسخ یا پاسخ هایی برای این دسته پرسش ها و بسیاری از پرسش های دیگر خود بر مبنای دانش نوین پیدا کنید ،اگر خواهان دانش روز هستید و تمایل دارید مطالب علمی را شسته و رفته مطالعه کنید،پیشنهاد میکنم به سایت بیگ بانگ بروید.

بیگ بانگ

گستره ی بیکران فضا و چگونگی تکوین هستی همواره برای ذهن پرسشگر انسان محل سوال های بی شمار بوده و خواهد بود. دانشمندان برای پاسخ به این پرسش ها ،ابزاری بجز اندیشه و تجهیزاتی که ساخته ی ذهن آفرینش گر بشر است،چیز دیگری در اختیارندارند.

از هیچ شروع کرده ایم و هنوز هم شاید به نوعی در ابتدای راه باشیم.پاسخ هر پرسش ،انباشته ای از پرسش های تازه را به روی ما می گشاید.اماهمین که میدانیم هیچ نمی دانیم،خود پیشرفتی برای ما انسان ها است.

    آن کس که نداند و بداند که نداند                  لنگ لنگان خرک خویش به منزل برساند

نباید دست روی دست گذاشت و ناامید شد.آزمایش بعد از آزمایش ،تجربه پس از تجربه،نظریه های متوالی و اصلاح یافته و سر انجام خلق قوانین علمی بر اساس یافته ها.قوانینی که علیرغم صلابت و استحکام ظاهری با یک یافته جدید علمی،بنیانشان در هم می ریزد و قوانین نوین با استحکام به مراتب بیشتر را جایگزین خود می بینند.و اینسان است که دانش بشری مرزهای قدیم را درمی نوردد و آگاهی های تازه می آفریند…

 

هر نمی دانم نو ،کلیدی برای پژوهشی تازه است. پاسخ ها و یافته هاهمانند تکه های پازل کنار هم می نشینند و هر چه بیشتر پرده از چیستان پیچیده ی هستی برمیدارند.

 

در دانش عقلانی و بشری هیچکدام از نظریه هاو حتی قانون ها همیشگی نیست.هیچکدام متوقف بر شخص یا زمان نمی ماند.تمامی آنها تنها تا زمانی ارزش دارند که خلافش ثابت نشود.ذهن پرسشگر بشر قوانین اکید،سفت و سخت و محکم را به سخره میگیرد و به چالش می طلبد.تنها قوانینی پیروزند که آخرین یافته ها را پاسخگو باشند وگرنه جایشان در تاریخ علم خواهد بود و نه خود علم!هیچ اصلی مصونیت از پرسش را ندارد،پرسش ها ویرانگرند و سازنده.ویران کننده ی تفکر قدیم و سازنده ی دنیای نو.پیروز در این میدان انسان هایی هستند که تغییرات علم را می بینند،می پذیرند و بر اساس آن بازسازی همه جانبه را می آغازند. بازندگان کسانی هستند که این اصل بدیهی جابجایی را نادیده گرفته و بر ارزش ها و قوانین تاریخ گذشته ی خود اصرار بیهوده می ورزند.

قوانین شتاب و حرکت نیوتن که از جمله ی بدیهی ترین و فولادی ترین قوانین زمان خود محسوب می شدند تنها تا هنگامی ارزش مطلق داشتند که نسبیت انیشتین آنها را بی ارزش ننموده بود . ساختار اتم با هر آگاهی تازه از جهان ذرات ریز و زیر مولکولی، مدلی دیگر به خود میگیرد تا بتواند پاسخگوی یافته ها و آگاهیهای نوین باشد.

ثث

تئوری های پیدایش و تکامل آفرینش (که در سایت بیگ بانگ زیاد به آن پرداخته میشود)نیز ،بر پایه ی شواهد و یافته های نو هر بار شکلی نو به خود می گیرد و نظریه ای نوین مطرح می گردد ویا نظریه ای قدیمی بی ارزش میشود.

نظریه ها و قوانین نو ،نه بر اساس گفته ها ،شنیده ها و بینش ها بلکه تنها بر اساس قوانین شناخته شده ی طبیعی،تجربیات و شواهد عقلانی جایگزین نظریه ها و قوانین قبلی می شوند.آشکار است که این جابجایی به صورت منطقی و به دور از هر گونه تعصب و پیشداوری است.

 در سایت بیگ بانگ آخرین تئوری های جدید  اخترفیزیک طرح  و توضیح داده میشود .نظریاتی که شاید هیچگاه در عمر محدود ما آدمیان امکان رد یا اثبات آن فراهم نباشد-اما چه باک-چه بسیارند نظراتی که سال ها پس از مرگ واضع آن و به واسطه ی گسترش دانش و تجهیزات ،امکان راستی آزمایی آنها فراهم میشود.

 لل

 سایت بیگ بانگ به آدرس bigbangpage.com  سایتی وزین و سرشار از مطالب و تئوری های علمی -به ویژه در مورد فضا -است.

صفحه ی نخست سایت با ظاهری جذاب ،آخرین مطالب علمی را در اختیار خواننده قرار می دهد.برای خواندن مطالب پیش تر،کافی است به پایین صفحه رفته و روی شماره های درون کادر کلیک کنید.چنانچه نوبت اول مراجعه ی شما به این سایت است، پیشنهاد اکید دارم که مطالب قبلی را از دست ندهید!

تاچندی قبل با وارد کردن آدرس اینترنتی ( ایمیل )خود در سایت ،مطالب جدید به صورت ایمیل در رایا نامه قابل دریافت بود و نیاز چندانی به ورود در سایت نبود.اما اکنون ،متاسفانه ارسال ایمیل صورت نمی گیرد.به جای آن می توانید از امکان feed   سایت استفاده کنید.بدین ترتیب مقالات جدید با یک کلیک روی نشانک یا آیکون آن (نشانک نارنجی در بالای مرورگر)قابل مشاهده خواهند بود.

 خخ

در سر برگ های بالای صفحه ی اصلی:

سر برگ دانش :می توانید مقالات را به صورت طبقه بندی شده ببینید.

سر برگ “سخن اندیشمندان”:در بردارنده ی نکته ها وسخنان  شیرین و آموزنده از نامداران جهان علم است و یقینا برای شما جالب خواهد بود.

سر برگ معرفی کتاب :بی نیاز از توضیح بنده است.

سربرگ فروشگاه :مجموعه های CD و یا  DVD جهت فروش معرفی میشود.به نوبه ی خود مجموعه ی “مستند علمی پیدایش کائنات را معرفی می نمایم.مجموعه ای شامل شش  DVDبا زیر نویس فارسی شامل سرفصل های آموزشی جالب و دیدنی، با مجری گری ” مورگان فریمن” هنرپیشه ی نام آشنا و توانای هالیوود.

و در انتها قابلیتی که به تازگی در سایت اضافه شده است،مجله ی الکترونیکی است.با دانلود مجله به صورت  PDFروی گوشی همراه یا تبلت،امکان خواندن آفلاین مطالب در هر جایی بدون نیاز به ایترنت  را خواهید داشت.

 چنانچه حوصله ی کافی و شوق یادگیری داشته باشید؛اطمینان می دهم از صرف وقت خود و مطالعه ی مقالات خواندنی سایت نهایت استفاده را ببرید.