“بازی های خلاق” نام سلسله مطالبی است که از این پس به صورت هفتگی برای شما خواهم نوشت.

برای من و بسیاری از مادرانی که کودکانی همچون دخترک من دارند، پرورش خلاقیت به منظور بروز بهتر استعدادها آنهم در دنیای امروز امری حیاتیست. اگر از اینکه کودکتان ساعتها با برنامه های موبایل و تبلت و کامپیوتر سرگرم باشد  به خود می بالید که فرزندتان با تکنولوژوری روز کاملا اشناست و یا با تماشا کردن ساعتها تلویزیون (این پرستار بی جیره و مواجب)، مشکلی ندارید، سلسله مطالب بازی های خلاق قطعا به کارتان نخواهد آمد.

بازی های خلاق همیشه حضور مادر و یا پدر را می طلبد و این یعنی اختصاص بخش زیادی از وقت روزانه به کودک…

در “بازی های خلاق” صرفا بازی هایی را خواهم نوشت که در خانه خودمان اجرا شده اند. به عبارت دیگر بازی های عجیب و غریب و پر هزینه ای نیستند.

این بازی های از سنین دو تا شش سال را پوشش می دهند.

۱- خمیر بازی

خمیر بازی از همان سنین زیر دوسال یکی از بازی های مورد علاقه بچه هاست . خمیر بازی نه تنها به افزایش تمرکز و قدرت تخیل بچه ها کمک شایانی می کند بلکه مهارت های دست ورزی را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.  مثلا جالب است که استادان بزرگ پیانو توصیه می کنند کودکانی که در استانه شروع یادگیری این ساز هستند روزانه دقایقی را هم به خمیر بازی اختصاص دهند.

اما چه بهتر که به جای استفاده از خمیر های موجود در بازار خودتان خمیر درست کنید…هم مقرون به صرفه تر است و مهمتر از آن خمیری خوراکیست و دیگر نگران به دهان بردن کودک نیستید. البته چون این خمیر بسیار شور است مطمئنا کودکتان از خیر خوردنش خواهد گذشت.

مواد لازم:

یک پیمانه آرد

یک پیمانه نمک

یک پیمانه آب

یک قاشق غذاخوری سرکه یا ابلیمو

دو قاشق غذا خوری روغن مایع

مواد رو خوب با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید و دایم هم بزنید تا زمانی که خمیر اماده شود و به دست نچسبد. خمیر را چند قسمت کرده و با استفاده از رنگ های خوراکی خمیر را تا هنوز گرم است، به رنگهای دلخواهتان دراورید.

خمیر را حتما در ظرف در بسته و در یخچال نگه دارید که در این صورت تا دو یا سه ماه قابل نگه داریست. هرچند که مطمئنا به این زمان نخواهید رسید و در این مدت بارها خمیر خواهید ساخت. از ساعتها خمیر بازی با کودکتان لذت ببرید…

Camera 360 Camera 360