بالاخره پس از یک سال و نیم تلاش ، شرکت تعاونی تولیدی _ توزیعی خاندان مجدی ، در استانه ی ثبت و اخذ مجوز رسمی قرار گرفت .
جلسه ی هیات مدیره شرکت تعاونی ، در تاریخ ۱۱ / ۷ / ۹۱ در ساعت ۹ شب با حضور کلیه ی اعضا در ازمایشگاه دکتر مجدی نسب برگزار گردید .
در ابتدا ، دکتر مجدی نسب ( رئیس هیات مدیره ) از اقای ” مهدی مجدی ” ( فرزند مرحوم حاج جاسم ) بابت زحمات بی شائبه ی ایشان برای اخذ مجوزهای لازم تشکر و قدر دانی کردند و از ایشان در خواست کردند در این مورد گزارش دهند .
ایشان گفتند : متاسفانه _ یا خوشبختانه _ از انجا که این شرکت تعاونی ، اولین شرکت تعاونی ” خاندان ” در دزفول _ و یا شاید در سطح ایران _ است مسئولین امر از قوانین ثبت این تعاونی اگاه نبودند و لذا این پرونده مدت های مدید بدون دلیل در اداره ی تعاون بلاتکلیف مانده بود .
مهمترین دلایل به درازا کشیده شدن ثبت شرکت تعاونی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :
۱. بر اساس اساسنامه ، شرکت تعاونی ، قصد مشارکت در بیش از شانزده زمینه ی کاری را دارد و لذا برای هر کدام از انها می بایست مجوز فعالیت جداگانه اخذ می شد و لذا گرفتن هر کدام از انها زمان زیادی را به خود اختصاص می داد .
۲. با توجه به طولانی شدن زمان اخذ مجوزها ، نام شرکت تعاونی باطل اعلام شد و مجددا مراحل استعلام نام شرکت انجام شد .
۳. پس از خارج شدن پرونده از اداره ی تعاون ، پرونده با چالش جدیدی به نام اداره ی ثبت روبرو شد و موانع عدیده ای که بر سر راه ثبت ان وجود داشت با رایزنی ها و پیگیری های فراوان هر کدام به سرانجام رسید . یکی از موانع بزرگی که در این راه وجود داشت گرفتن مجوزهای مجدد در بند ۱ بود که همین امر باعث شد برخی از زمینه های کاری حذف و یا ادغام شود .
۴. از همه مهمتر عدم اگاهی اداره ی تعاون به قوانین ثبت اینگونه تعاونی ها .
همه ی موارد فوق باعث گردید تا زمان زیادی از دست برود ، اما پشتکار و سماجت ما ، بالاخره به ثمر نشست و شنبه ۱۴ / ۷ / ۹۱ همه ی اعضای هیات مدیره باید به همراه شناسنامه و کارت ملی خود در اداره ی ثبت حضور داشته باشند تا پس از امضا ، ” مهر ” ، ” مجوز ” و ” کد ” تعاونی اخذ شود .
دکتر مجدی نسب در ادامه ی سخنان اقا مهدی گفتند : پس از اخذ مهر و کد ، می توان دسته چک را تحویل گرفت و این بدان معناست که شرکت تعاونی رسمیت یافته است و وارد فاز اجرایی خواهد شد .
یکی از پیشنهادات دکتر ان بود که طی چند روز اینده جلسه ای به عنوان ” اتاق فکر ” با دعوت از گروهی از خاندان مجدی برگزار شود و کلیه ی پیشنهادها و نظرات اقتصادی افراد برای شروع کار ، جمع اوری شود .
ایشان افزودند : در جلسه ای که با حضور فرماندار و امام جمعه ی شهرستان دزفول داشته ام مبحث ” شرکت تعاونی خاندان مجدی ” و ” وب سایت اختصاصی خاندان مجدی ” را برای انان توضیح داده ام و جالب اینکه هر دو نفرشان بسیار استقبال کرده اند تا انجا که امام جمعه شهرستان دزفول گفته اند من این مبحث را در یکی از خطبه های نماز جمعه بیان خواهم کرد تا این امر ، فتح بابی باشد برای دیگر خاندان بزرگ دزفول و از طرف دیگر در جلسه ی ” شورای فرهنگی شهرستان ” که تمامی مسئولین شهرستان حضور دارند این مسئله را مطرح می کنم و از شما دعوت می کنم تا در ان جلسه حضور داشته باشید و این مطلب را به طور کامل شرح دهید .
اکنون از شما خواننده ی محترم سایت تقاضامندم با توجه به پنج هدف اصلی شرکت تعاونی که عبارتند از مباحث ” اموزشی _ پزشکی _ دامداری _ کشاورزی و صنعتی ” چنانچه پیشنهاد و یا نظر اقتصادی در این باب دارید ان را به عنوان دیدگاه درج نمایید و یا پیشنهاد خود را به شکل خصوصی با یکی از اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی مطرح کنید .