این گردهمایی ( که با اطلاع رسانی قبلی در سایت صورت گرفته بود ) در تاریخ جمعه ۲۶ / ۸ / ۹۱ در مسجد ایت الله مفید ( مجدی ها ) برگزار گردید .
در ابتدای جلسه اقای محمود رضا مجدی نسب ضمن خیر مقدم به حضار از عوامل و مجریان برگزاری این مجمع ، تشکر کرد و سپس قران کریم با صدای اقای مهدی مجدی ف مرحوم حاج جاسم فضای مسجد را متبرک کرد .
پس از ان اقای دکتر محمد مجدی نژاد از اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی خاندان مجدی به ایراد سخن پرداختند.
در ابتدا ، ایشان ، تاریخچه ی برگزاری مراسمات دهه ی محرم را در محله ی قلعه برای حضار یاد اوری کردند و از همه در خواست نمودند با حضور خود جلال و شکوه قبلی کوی مجدیان را به ان باز گردانند .
” شرح عواملی که باعث کم رنگ شدن مراسم دهه ی محرم در محله ی قلعه گردیده است ” قسمت دیگری از سخنان دکتر بود که رئوس مطالب ان بدین شرح بود :
۱. قدیمی شدن خانه ها و خالی شدن خانه های مجدی ها از سکنه
۲. عدم برنامه ریزی منظم در برپایی تکیه
۳. عدم پشتیبانی مالی از قِـــبَــــلِ افرادی که مکنت مالی دارند.
۴. عدم استفاده از ظرفیت ها
۵. نداشتن مکانی ثابت برای مراسم و نگهداری تجهیزات و سیستم صوتی پس از پایان مراسم دهه ی محرم . کما اینکه متاسفانه به همین دلیل قسمتی از وسایل محرم به سرقت رفته اند .
۶. بعضی از هیات ها در سال های گذشته به عنوان مهمان به محله ی مجدیان وارد می شدند اما چون هیچ کس از طرف هیات مجدیان به سراغ انها نمی رفت کم کم قطع امید کردند و دیگر به سراغ محله ی مجدیان نمی ایند . باید تمهیداتی اندیشید تا هر محله ای که به احترام خاندان مجدی برای عزاداری به محله ی قلعه می اید ” دید ” انها را با ” بازدید ” پاسخ دهیم تا سال های بعد نیز این رفت و امد ها ادامه پیدا کند .
خوشبختانه به همین منظور طی هفته ی گذشته دو جلسه در منزل اقایان محمد حسن مجدی نسب و رضا مجدی برگزار گردید و برای برپایی مراسم محرم یک هیات امنای موقت تعیین گردید تا بتوانیم امسال مراسمی پرشورتر از سال های گذشته داشته باشیم .
سپس ایشان برای پیشبرد امور ، پیشنهادات خود را نیز بیان نمودند که بدین شرح اند :
۱. استفاده از تجارب پیشکسوتان و بزرگان فامیل
۲. نصب پرده ها و بنرهای نو تهیه ی سیستم صوتی جدید
۳. تجمع تمامی فامیل در محله ی قلعه
۴. پرهیز از هر گونه تکبر و غرور
۵. ایجاد نظم و ترتیب در برنامه ها
۶. داشتن برنامه ای مدون برای دهه ی محرم با ذکر رئوس مطالب
۷. تمیز نگهداشتن محله در طول دهه
۸. شارژ مالی توسط افرادی که قادر به کمک کردن به تکیه هستند
۹. تعیین هیات امنا برای پیشبرد امور هیات عزاداری محله ی مجدیان در سال های اینده
۱۰. و از همه مهمتر ساخت حسینیه ” شهدای خاندان مجدی ” در کنار مسجد ایت الله مفید که انشا الله به زودی کلنگ احداث ان به زمین خواهد خورد .
در قسمت بعد اقای ” جلال حیدری ” پشت تریبون قرار گرفتند و از قدمت عزاداری محله ی کوی مجدیان سخن به میان اوردند و گفتند امیدوارم هر سال این مراسم پرشور تر برگزار شود و محله ی مجدیان با سابقه ی بسیار طولانی و درخشانی که در این زمینه دارد می تواند نقش پر رنگ تری در این گونه مراسم ، ایفا کند .
در قسمت بعد ، اقای ” محمد زمان زاده ” از مداحان اهل بیت به نوحه پرداختند و اولین مراسم سینه زنی امسال ، برای عزاداری امام سوم شیعیان ، بر پاشد و در پایان ، همه ی فامیل ، مهمان دو تن از خاندان مجدی بودند و ناهار را در محفلی صمیمی تناول فرمودند .
در پایان مراسم باز هم از برپاکنندگان و گردانندگان این مراسم تجلیل شد و از حضار در خواست گردید امسال در دهه ی محرم و نیز تاسوعا و عاشورا حضوری دیگر گونه داشته باشند و خود را ملزم بدانند که هر شب ” سر لوایه ” حضور داشته باشند .
در پایان این گزارش از شما خواننده ی محترم نیز انتظار می رود تا به قدر توان و همت خود حضور خودت را در مراسم دهه ی محرم و تاسوعا و عاشورا نشان بدهی چرا که بی گمان یکی از حلقه های وحدت خاندان مجدی حضور دراین گونه مراسم ها ست .