گزارش امشب ما یک فرق عمده با گزارش دیگر شب های ما دارد و ان ، این است که این گزارش از ظهر امروز اغاز می شود .
ساعت ۰۰/۱۲ صدای اذان ظهر در شهر دارالمومنین طنین انداز شد و مومنین و نمازگزاران سر بر استان ربوبی نهادند و خود را برای عزاداری عصر روز تاسوعا اماده کردند . این امر در مسجد ایت الله مفید نیز محقق شد و پس از خواندن نماز ، ناهار نذری توزیع شد و عزاداران بر سفره ی ابا عبدالله نشستند .
هیات قلعه ، ماشین کنترل خود را از ظهر، دور فلکه مستقر کرده بود و همین امر باعث شد که امسال خیلی زود وارد مسیر شود . این امر در ساعت ۲۰/۱ دقیقه محقق شد و زمانی که هیات به چهار راه رسید ،ساعت ، ۳۹/۱۳ دقیقه را نشان می داد و هیات قلعه پنجاه و یکمین هیاتی بود که از چهار راه رد می شد . اولین هیات در ساعت ۵۵/۹ صبح گذشته بود.
اولین نوحه را اقای ” محمد زمان ” با سرنوحه ی ” اشک چشمم بدرقه ی راهت ] می روی خدا به همراهت ( ۲ ) [ اغاز کرد تا به چهار راه رسیدیم . در سر چهار راه اقا حامد را دیدم که طبق معمول با دوربین اش به دنبال سوژه می گشت اما بسیار عصبانی و ناراحت بود . علت را پرسیدم . گفت : بیش از یک ماه است که در حال تدارکات پخش اینترنتی مراسم عصر تاسوعا هستیم و با هماهنگی هایی که با شهرداری و فرمانداری انجام داده ایم مقرر شده بود که این مراسم را از وسط میدان مستقر در چهار راه پوشش دهیم و از شب گذشته نیز شهرداری یک کانکس برای این منظور در اختیار ما قرار داده بود و حتی خودشان ان را در محل قرار داده بودند و ما نیز از صبح تا کنون تمام مقدمات کار را مهیا کرده بودیم اما نیم ساعت پیش رئیس نیروی انتظامی دزفول امده بود و گفته بود که ما این مکان را برای خوشامد گویی نیروی انتظامی به هیئات عزاداری می خواهیم و وقتی با مخالفت ما روبرو شده بودند مانع کار ما شدند و زحمات یک ماهه ی ما را بر باد دادند . شبکه دز ان ان نیز که عهد ه دار این امر بود بلافاصله در سایت خود تیتر ” شور نیروی انتظامی مانع از نشان دادن شور حسینی شد ” را درج کرد .
بهر حال از انجا گذشتیم و کمی پایین تر از سبز قبا اقای زمان نوحه ی خود را عوض کرد و با خواندن ” مثل عباس که دیده با وفا برادری ” شوری در عزاداران برپا کرد .
هیات به راه خود ادامه داد و وقتی به روبروی منزل مرحوم ایت الله قاضی رسید اقای ” علی شیخ نجدی ” پشت میکروفون قرار گرفت و نوحه ی ” اگر چه صد پاره پیکری هنوز هم سقای منی هنوز هم سقای منی ” را اغاز کرد .
در این مکان بین ماشین کنترل و عزاداران فاصله ی زیادی ایجاد شده بود و مدت زمانی صرف هماهنگی بین ماشین کنترل و عزاداران شد .
با ورود به منطقه ی ” خیمه گاه ” علی اقا نوحه ی شور دیگری شروع کرد با سر نوحه ی ” وای خدا سر حیدرم شکست ” .
هنوز از خیمه گاه خارج نشده بودیم که اقای ” عسگری “( چاقو ساز ) یکی دیگر از مداحان هیات قلعه در ماشین کنترل قرار گرفت و عزاداران را به پاسخ دادن به این سرنوحه فرا خواند : ” کجا می روی باوفا پریشان نگر حال ما ( حسین جان ۳ ) ” و این نوحه را تا پایان مسیر ادامه داد .
راستی هیات مارش قلعه نیز که توسط تکیه کوی شهید مجدیان کنترل می شود در جلوی هیات سینه زنی قلعه مستقر بود و در طول مسیر با مداحی اقایان ” امین شیخ نجدی ” و ” علی مجدی نسب ” به راه خود ادامه می داد .
هیات قلعه در ساعت ۳۰/۴ به محله قلعه وارد شد .
از نکات قابل ذکر امسال ، حذف سیم های ارتباطی بلندگوها بود که با خرید دو دستگاه بی سیم ( یکی برای هیات مارش و دیگری برای هیات سینه زنی ) محقق گردیده بود و مشکلات پاره شدن سیم ، نویز دادن بلندگوها ، مشکلات حاملین بوق ها و …. کلا” مرتفع شده بود و همه دست اندرکاران هیات از این بابت رضایت کامل داشتند .
امشب نیز تکیه شهید مجدیان میزبان هیات های عزاداران کرناسیان و مهدویه بود و در ضمن دو گروه دیگر از محله ی قلعه ( حسینیه ی ال علی و فاطمیه ) به دیدار ما امدند و ” دید ” چند شب پیش ما را با ” بازدید ” پاسخ دادند .
لیستی از افرادی که امسال در برپایی مراسم محرم کمک کرده اند تهیه شده است که بزودی توسط کمیته ی برگزاری مراسم امسال تدوین و منتشر خواهد شد . جزییات این خبر بزودی در سایت درج خواهد شد .
در ضمن این کمیته در صدد برپایی یک جلسه ، تا دو هفته ی دیگر است و منظور از این جلسه بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه های امسال خواهد بود تا با تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف بتوان گامی بلند برای برنامه های سال بعد برداشت . زمان و مکان این جلسه متعاقبا ” اعلام خواهد شد .