امشب همه جا سخن از برنامه ی عزاداری یکپارچه ای بود که امروز ساعت ۳ بعد از ظهردر فلکه امام برگزار شده بود .
از چند روز قبل با نصب بنر در سطح شهر اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفته بود تا تعداد قابل توجهی را در این مکان جمع کنند . شنیده ها حکایت از ان دارد که این برنامه در مراکز استان ها به شکل سراسری اجرا شده است اما در استان خوزستان این برنامه را به دزفول واگذار کرده بودند .
کل این برنامه از شبکه سیمای خوزستان پخش شد . در ضمن شبکه سه نیز که برنامه عزاداری تبریز را پوشش داده بود فقط چهار دقیقه ( وان هم بی صدا – در حالیکه صدای عزاداران تبریز می امد ) از این برنامه را نشان داد و شبکه یک نیز لحظاتی بسیار کوتاه از ان را به نظر بینندگان رساند .
بهر حال ساعت دو و نیم با هماهنگی های قبلی ای که به عمل امده بود تعدادی از حضرات مجدی در تکیه جمع شدند و در حالیکه شال های امسال را به گردن بسته بودند در این عزاداری شرکت کردند .
امشب سه هیات از جلوی تکیه عبور کرد که عبارت بودند از هیات سینه زنی سبط شیخ انصاری ، هیات سینه زنی محله ی ساکیان و هیات زنجیر زنی کوچه کاروان .
این هیئات مورد استقبال گرم حضار تکیه قرار گرفتند و از ایشان به نحو مقتضی پذیرایی صورت گرفت .
در ساعت یازده اقایان امین و علی شیخ نجدی صدای زیبای خود را مهمان عزاداران حسینی کردند و با خواندن نوحه ی ” هر طرف می نگرم نیزه و شمشیر است یارب حسین من تک و تنهاست ” شوری به جوانان بخشیدند بطوری که اکثر حضار در تکیه در این عزاداری شرکت کردند و دستی به سینه اشنا کردند . پس از ان اقا امین با دعوت عزادارن به ” واحد ” سبک دیگری از مداحی و عزاداری را اغاز کرد و در پایان با تشکر از شرکت کنندگان مراسم به پایان رسید .
از دوشب قبل که چارچوب خوش امد گویی تکیه شهید مجدیان نصب شده است فرصتی به دست نمی امد تا از نزدیک ان را ببینم اما امشب از نزدیک ان را دیدم و با گرفتن عکس شما را نیز به دیدن این چارچوب دعوت می کنم .
بزودی بنر ان نیز که تصویرضریح امام حسین و بارگاه ان امام همام است به همراه جمله ی ” هیات عزادارن مجدی – محله ی قلعه کوی شهید مجدیان – مقدم شما عزاداران حسینی را گرامی می دارد ” نصب خواهد شد .
هنوز برنامه تاسوعا و عاشورا به پایان نرسیده است اقا رضا به فکر اربعین است و در کمیته ی امسال پیشنهادی را مطرح کرده اند که در صورت همراهی شما عزیزان ،اجرایی خواهد شد هر چند هنوز این برنامه صد در صد نیست اما مقرر گردیده است در صورت استقبال عزیزان خاندان مجدی هیاتی از این خاندان در روز اربعین تشکیل شود و از مسجدی ایت الله مفید تا سبز قبا به عزاداری بپردازد .
اگر شما خواننده محترم در این مورد نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید ان را به عنوان دیدگاه درج نمایید و یا مستقیما” با اقا رضا در میان بگذارید . تا فردا شب بدرود .

DSC05212 DSC05218 DSC05216 DSC05224 DSC05234 DSC05235 DSC05244 DSC05249 DSC05245 DSC05232